Inflyttning - å hej och hå - juli 2020


Att flytta ihop två hushåll till ett var ett helt projekt. Ändå hade vi båda två på var sitt håll besökt respektive soptipp (återvinningsstation heter det kanske nu för tiden) åtskilliga vändor. 

Först flyttade Leif in med sina prylar första veckan i juli. På grund av att första flyttfirman inte riktigt hade räknat rätt, fick de inte med sig allt i ett lass. Och eftersom de på vägen hit blev stoppade av polis p.g.a. överlastad lastbil (och chauffören miste sitt körkort) så tog det dels en förfärlig tid och dels fick Leif kontakta en annan flyttfirma för att få "hem" alla sina pinaler. Flyttfirma nummer två hade lite mer rutin och erfarenhet. Snabbt och smidigt kom resten av bohaget på plats. Sedan kom Heby flytt & städ och jag, med alla mina grejer - och två katter. 


Det var hemskt! Kartonger och grejer precis överallt! Och inte visste man var man hade sina grejer! Nej, nästa gång (om det någonsin blir någon fler gång) så ska jag packa själv! Packhjälp är inte att rekommendera.


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Altan och förråd - 2020